
Het benutten van de kracht van de ervaring middels een strategisch plan in co-creatie
Tijdens de jaargesprekken is besproken aan welke doelen medewerkers van de bank komend jaar willen werken. De organisatie heeft duurzame inzetbaarheid als speerpunt opgenomen in het strategisch plan en heeft daar een budget voor gereserveerd. Medewerkers hebben besproken welke doelstellingen zij belangrijk vinden en waar zij als team mee aan de slag willen: elkaar (echt) leren kennen; elkaar vertrouwen en werken vanuit intrinsieke motivatie.
De vraag aan ons was om tijdens drie trainingsdagen te werken aan de door het team geformuleerde doelen. Voor de organisatie waren daarbij drie pijlers belangrijk: communicatie, gedrag en samenwerken. De doelstelling was om per persoon bewustwording te creëren hoe eenieder bij kon dragen aan deze geformuleerde doelen.
Tijdens de teamdagen maakten we een koppeling tussen wat de medewerkers kunnen bijdragen en waar hun drijfveren, competenties, normen en waarden liggen. Een persoonlijkheidsanalyse en teamanalyse was onderdeel van de opdracht en werd ingezet om bewustwording op zowel individueel- als teamniveau
Medewerkers gingen na in hoeverre zij persoonlijk in staat waren leiderschap te tonen en zich te op bepaalde gebieden te ontplooien. Deelnemers hebben elkaar beter leren kennen op het gebied van gezamenlijke doelen en wat hen als team drijft. Zij hebben concrete teamacties voor de toekomst geformuleerd en zakelijke en persoonlijke doelstellingen behaald, waardoor iedereen is verzekerd van de positieve verandering voor de lange termijn.
Human Experience coach, trainer en procesbegeleider
Meer weten over dit opleidingsjaartraject of wat we voor jou en je organisatie kunnen betekenen?
Vraag het Bianca!Het benutten van de kracht van de ervaring middels een strategisch plan in co-creatie
Humor en verbinding als basis voor een bijzondere teamdag met de glazenwassers
Heb je een vraag of wil je gewoon even sparren?
Mail naar sparren@innervida.nl
of bel ons op 010-8466404