Incompany opleiding - persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden

Apr01

Incompany opleiding – persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden

Een persoonlijk leiderschapstraject voor (jeugd) zorgprofessionals (Hbo-werk- en denkniveau)

Persoonlijk-professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden.

Ben jij op zoek naar de opleiding die voor jou de verandering teweeg brengt waar jij al langere tijd naar op zoek bent? De opleiding persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden geeft antwoorden op jouw persoonlijke- team en organisatievraagstukken. Samen met jou, je leidinggevende en de organisatie waar je werkt onderzoeken we in co-creatie jouw behoefte en die van de zorgorganisatie waar je werkt. Neem contact met ons op voor alle mogelijkheden.

De opleiding

Als de leidinggevende ver van de werkvloer staat en dus ook van de hulp die men aan de (jeugd)zorgprofessionals kan bieden, is het van cruciaal belang dat de (jeugd)zorgprofessional zelf op efficiënte wijze kan reflecteren. Zo kan de kwaliteit van de zorg gewaarborgd worden. Belangrijk daarbij is dat functies, rollen en competenties duidelijk zijn. Dit geeft niet alleen helderheid, maar ook inzicht in de mogelijkheden tot groei en ontwikkeling. De jaaropleiding, persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden is gericht op het coachende werkveld van hbo-(jeugd)zorgprofessional. Strategie, speciale projecten, visie, missie en doelstellingen van de organisatie, samenleving en het werkveld zijn in dit jaartraject geïmplementeerd.

Dit ga je leren in de opleiding;

 

  • De (jeugd)zorgprofessional is zich bewust van zijn of haar eigen talenten en ontwikkelpunten en toont aan dat hij of zij zijn talenten bewust inzet in de beroepspraktijk en zijn eigen potentieel vergroot.
  • De (jeugd)zorgprofessional toont door reflectie aan dat hij zich bewust is van zijn eigen handelen en het effect ervan op anderen binnen de organisatie en werkeenheid.
  • De (jeugd)zorgprofessional toont aan dat hij zijn eigen persoonlijke ontwikkeling vormgeeft en bijstelt waar noodzakelijk of gewenst.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een passende stijl te kiezen bij een bepaalde situatie en deze toe te passen.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een ander te helpen met het bedenken van een oplossing voor een werkprobleem door het toepassen van een coachmethodiek en een coachende gesprekshouding aan te nemen.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een ander te coachen met het bedenken van een oplossing voor een werk gerelateerde situatie door het toepassen van een coachmethodiek en een coachende gesprekshouding aan te nemen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om goed te kunnen luisteren naar de ander en heeft de vaardigheden om ondersteunende vragen te stellen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om een diepere laag te bereiken, om achter het verhaal/de behoefte, hetgeen de ander nodig heeft te komen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om zichzelf goed te kunnen presenteren, om de ander duidelijk te maken wat men exact wil vertellen of laten zien afgestemd op gezin, kind, groep of team en organisatie.

Er wordt gebruik gemaakt van de richtlijnen van het NJI, het competentieprofiel voor de jeugd-en gezinsprofessional en de actuele ontwikkeling in de samenleving ( waaronder wetgeving)

Voor wie?

Het traject is op maat gemaakt voor jou als (jeugd)zorgprofessional en duurt ruim een jaar. We maken gebruik van de veranderingen in een snel veranderende dynamiek in het (jeugd) zorg werkveld.

Jij bent?

Jij bent de (jeugd)zorgprofessional, met de ambitie om door te groeien. Jij hebt de potentie en ervaring om je verder te bekwamen in het coachen en begeleiden van teams en teamleden. Daarnaast ben je dagelijks bezig in het werk met cliënten en daarmee een duurzame verandering teweegbrengt. Je beseft je als (jeugd)zorgprofessional dat er in de huidige tijd iets anders jouw werkwijze gevraagd wordt en bent nieuwsgierig in het kader van je ambitie dit verder te ontwikkelen.

  • De (jeugd)zorgprofessional wil zich meer bewust worden van de eigen talenten en ontwikkelpunten en deze beter inzetten in het werk.
  • Door zelfreflectie leert men beter te handelen en te sturen en herkent daarmee het effect op anderen zowel binnen als buiten de organisatie.
  • De (jeugd)zorgprofessional wil de persoonlijke ontwikkeling en leiderschapsstijl beter vormgeven.
  • De (jeugd)zorgprofessional wordt enthousiast van coachingsmethodieken die leren om de ander de beste versie van zichzelf te laten zijn.
  • De (jeugd)zorgprofessional is gedreven om de ander te coachen op het bedenken van een oplossing voor complexe situaties. Dit doet hij of zij door het toepassen van een coachende gesprekshouding en coachmethodieken.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan nog beter leren luisteren naar de ander en vaardigheden trainen om ondersteunende vragen te stellen en daarmee een diepere laag te bereiken. Hij of zij wil achter het verhaal de behoefte leren herkennen.
  • De (jeugd)zorgprofessional leert technieken bewust in te zetten om zichzelf goed te kunnen presenteren binnen de context van het werk of de organisatie. Daarbij maak hij of zij duidelijk wat hiermee de doelstelling is, afgestemd op de cliënt, het team of de organisatie.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Stel je vraag per mail of telefoon!
We komen graag met je in gesprek.

Innervida is een strategisch adviesbureau op het gebied van human-experience-diensten. Wij transformeren de passie van mensen tot magie in de organisatie. We zijn een team van psychologen, sociologen, therapeuten, consultants, coaches en trainers dat interdisciplinair samenwerkt. Onze expertise en ervaring is divers, maar we delen al meer dan twintig jaar een gezamenlijke passie voor mensen in al hun facetten. Wij werken nauw met je samen om jouw persoonlijke ambitie en de professionele ambitie van jouw team en organisatie waar te maken.

Startmoment:
In overleg

Duur:
14 maanden

Studieuren voor deelnemers:
93.30 uur

Aantal deelnemers:
In overleg

Certificering:
Na het behalen van de assessments ontvangen deelnemers een certificaat ( HBO-niveau) inclusief bewijsmateriaal en cijferlijst. Op dit moment is er ook een SKJ aanvraag in procedure.

Onze Experts, Trainers en Coaches

De incompany opleiding wordt in co-creatie vormgegeven met meerdere experts van Innervida. Onder andere coaches, trainers, intervisies, assessors en opleidingsexperts. Elk met hun eigen expertise en ervaring in dit traject en de zorgorganisatie.

Diana Ewouds

Teamtrainer, systemisch en progressie coach, Jeugdzorg specialist

Lees meer

Tatiana van Rijswijk

Auteur, Psychosociaal Registertherapeut RTAG®,  Int gecert. (NLP) trainer, executive coach, assessor, supervisor ACT geaccrediteerd,HBM, MPA, Insights & TMA geaccrediteerd, Circulair leiderschap expert en Deep democracy facilitator.  

Lees meer

Bianca Spits

Proceswork en Circulair Leiderschap Trainer, Equine assisted coach, executive systemisch en Jungiaans coach, supervisor, loopbaanbegeleidings expert (NOLOC gecertificeerd) en geaccrediteerd ACT Actor

Lees meer

Dick Zirkzee

Psychosociaal therapeut, coach,  assessor, circulair leiderschap trainer, executive coach, intervisor, supervisor en ACT geaccrediteerd actor  

Lees meer

Michael Meesters

Trainer, coach, trainingsacteur en 'sparringpartner' voor deelnemers in de ontwikkeltrajecten.

Lees meer

Laten we samen iets moois
beginnen!

Heb je een vraag of wil je gewoon even sparren?
Mail naar sparren@innervida.nl
of bel ons op 010-8466404