Probleem

Een adviesbureau op het gebied van waterbeheer bestaat uit een team, variërend van MBO tot WO die hoofdzakelijk werken voor gemeenten en waterschappen. Al eerder heeft het bureau een professionaliseringsslag gemaakt. Er is meer structuur in de werkzaamheden en de functies van medewerkers. Ook hebben zij meer verantwoordelijkheid gekregen bij het uitvoeren van projecten. In navolging hiervan wil de organisatie de kennis en kunde van de werknemers opnieuw onderzoeken en dit meer in overeenstemming brengen met het dienstenpakket van het bureau. Het doel hierbij is het bedrijf onderscheidend te laten zijn.

De vraag

De organisatie wil de ervaringen, kennis en kunde meer afstemmen op wat de markt vraagt. Wat is er al aanwezig en hoe kunnen we die krachten bundelen om samen nieuwe kansen en mogelijkheden te onderzoeken? Welke verantwoordelijkheden kunnen en willen de medewerkers nemen? Aan ons is gevraagd vanaf de tekentafel mee te denken en in co-creatie dit proces te begeleiden.

Wat hebben we gedaan

Human experience-management
Team analyse en Assessments
Teamoptimalisatie
Leiderschapsontwikkeling
Executive & Personal Coaching

Tatiana van Rijswijk

Founder, Directeur-Eigenaar en Human Experience expert

Meer weten over dit opleidingsjaartraject of wat we voor jou en je organisatie kunnen betekenen?

Vraag het Tatiana!

Resultaat

De organisatie en haar mensen kregen inzicht en werden zich meer bewust van de ervaring, kennis en kunde die al aanwezig was bij de medewerkers. We hebben gezamenlijk een strategisch en marktgeoriënteerd plan opgesteld met organisatie doelstellingen voor vijf jaar. Daarnaast heeft elke medeweker een persoonlijk ontwikkel plan opgesteld. Iedere werknemer neemt de verantwoordelijkheid voor de eigen rol binnen de organisatie en draagt zo bij aan de gezamenlijke doelstelling en dus ook aan het strategisch plan. De medewerkers volgden naast het teamtraject ook een persoonlijk coachingsjaartraject en zorgen zo mede voor een succesvolle toekomst van het bedrijf.

“Superpositief traject. Iedereen is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid in het bedrijf. Ook bewustwording van als we iets willen, gaan we er ook iets mee doen."

Directeur en eigenaar

“Wat zijn de kerntaken? De verantwoordelijkheid ligt bij die persoon. Vraag om feedback, ondanks drukte. Luisteren naar de markt; opmerken en aankaarten. Wat zijn veelgestelde vragen en maak daar een thema van voor op de website.”

Projectleider

“Op zoek naar de weg die werkt, meer praten met elkaar, zo wordt het onderwerp meer van jou.”

Projectleider

Laten we samen iets moois
beginnen!

Heb je een vraag of wil je gewoon even sparren?
Mail naar sparren@innervida.nl
of bel ons op 010-8466404