Online uitbreiding dienstverlening vraagt om een goede positie van de junior rentmeester
Vraag
De laatste jaren is het aantal zij-instromers fors gegroeid bij deze nog jonge en groeiende opleiding. Door het verschil in werkervaring dreigt er een tweedeling tussen de groep docenten. Een wij- en zijgevoel overheerst. Er is nauwelijks teamgeest en docenten hebben niet dezelfde normen en waarden. De directie heeft geprobeerd dit op te lossen door intercollegiale coaching, maar dit is eerder schadelijk dan helpend gebleken.
Voordat de situatie escaleert wil de directie een begeleidingstraject voor dit docententeam in het leven roepen. Een preventieve en praktische inzet om de vinger op de zere plek te leggen en daar op een concrete en doelgerichte wijze mee aan de slag te gaan. De hogeschool koos voor begeleiding op meerdere momenten. Trainingsdagen, intervisie en aanwezigheid bij vergaderingen door onze experts.
Resultaat
Op een interactieve en praktische wijze zetten wij diverse methodieken in waaronder circulair leiderschap en human experience. Door op deze wijze te werken kon de groep werken aan een gemeenschappelijke doelstelling en gemeenschappelijke normen en waarden als ook zienswijze en werkwijze.
Tijdens de intervisie en het bijwonen van de vergaderingen is hetgeen in de trainingsdagen is geleerd en ingezet in de praktijk uitgeoefend en doorleeft.
Alle deelnemers zijn in staat nu de onderstroom te benoemen ook is dat niet voor eenieder even gemakkelijk men probeert het wel. Er zijn direct interventies aangebracht en feedback gegeven op de vooraf gestelde doelstellingen. Zo is het geleerde geborgd en door de kracht van de herhaling geïnternaliseerd.
Wat hebben we gedaan
ZelfontplooiingDuurzame inzetbaarheid
Human experience-management
Tatiana van Rijswijk
Founder, Directeur-Eigenaar en Human Experience expert
Meer weten over dit opleidingsjaartraject of wat we voor jou en je organisatie kunnen betekenen?
Vraag het Tatiana!