Ontzorgen

Ontzorgen is dé nieuwe trend bij organisaties, maar wat betekent het? Ontzorgen betekent letterlijk iemands zorgen wegnemen. Dit gebeurt meestal door extra hard te werken om de klant tevreden te houden. Bij een dienstverlening staat het ontzorgen in teken van het ontnemen van alle moeilijkheden. In de praktijk betekent dit onmiddellijk antwoorden op emails, telefoon opnemen, deadlines halen, .. kortom .. ontzorgen is er zijn!

Hoe ontzorgen?

Ontzorgen is dus het wegnemen van zorgen. Om dit goed te kunnen doen moeten we kijken naar wat zorgen veroorzaken. Deze bestaan uit ergernissen, onduidelijkheden of slechte communicatie. Allemaal redelijk makkelijk op te lossen als men zich ervoor inzet. Ontzorgen is dus ook inzet tonen en aanwezig zijn in het traject van samenwerking. Het regelen van zaken, obstakels vermijden of wegnemen en altijd alle informatie geven draagt bij tot het ontzorgen. Het lijkt simpel, het lijkt soms alsof ontzorgen een ander woord is voor doen wat er gedaan moet worden. Daarom gebruiken wij ook de term ‘ontzorgen’.

Waarom gebruiken wij de term ontzorgen?

Bij InnerVida hebben we een aantal experts die oprecht geïntresseerd zijn in wat ze voor u kunnen doen. Wij gebruiken de term ontzorgen om aan te duiden dat we klaar staan, altijd! De aandacht die wij in een project stoppen is onverdeeld en gericht. We werken doelgericht, deskundig maar vooral.. op maat. Op die manier ontzorgen wij, niet alleen u maar de hele organisatie.

Dick Zirkzee

Partner, Human Experience coach, trainer en procesbegeleider

Meer weten over ontzorgen of wat we voor jou en je organisatie kunnen betekenen?

Vraag het Dick!

Laten we samen iets moois
beginnen!

Heb je een vraag of wil je gewoon even sparren?
Mail naar sparren@innervida.nl
of bel ons op 010-8466404