Modellen voor jouw ontplooiing

Download nu gratis het modellenboekje, deze bevat de volgende modellen:

  • Human Being Management (HBM);
  • De OntplooiingsSpiraal
  • The Circle of Change
  • Het IJsbergmodel van McClelland
  • SPEER
  • De Cirkel van Invloed en Betrokkenheid
  • Het Johari-venster

Download gratis het modellenboekje

Een overzicht in handzaam formaat met alle modellen die jou in je werk of privé kunnen begeleiden.

Human Being Management

- Eduard Baas, 2015

Human Being Management (HBM) is een vernieuwende managementfilosofie die de mens benadert als een being en niet als een resource. Het kijkt naar de gehele mens: zowel het bewuste als het onbewuste. De HBM piramide geeft de verschillende lagen binnen een organisatie weer. Naast structuur en cultuur voegt HBM een derde laag toe: natuur.

Human Being Management

Tatiana van Rijswijk, 2003

Een unieke, praktische methode die je doelstellingen gestructureerd in kaart brengt: wat houd je bezig/is je thema op dat moment, wat wil je in de toekomst bereiken, wat heb je daarvoor in huis en hoe kun je dit het beste aanpakken.

Human Being Management

Eduard Baas, 2015

Een model dat uitgaat van de persoonlijke ontwikkeling van mensen op bewust én onbewust niveau. Een continue proces waarin je van zelfreflectie naar bewustwording gaat waardoor je je beslisruimte en het nemen van verantwoordelijkheid vergroot.

Human Being Management

David C. McClelland, 1988

In het IJsbergmodel van McClelland zit het zichtbare gedrag (kennis en vaardigheden) boven de waterlijn. Hier ben je je (meestal) bewust van. Onder de waterlijn zitten o.a. de drijfveren en talenten die (onbewust) aanleiding geven tot het zichtbare gedrag. Afdalen naar de onderkant creëert bewustwording. Wat werkt versterkend en blokkerend op het zichtbare gedrag?

Human Being Management

- Tatiana van Rijswijk, 2003

Hoe concreter je je doel formuleert, hoe groter de kans is dat je het bereikt. SPEER helpt hierbij. 

Human Being Management

Stephen R. Covey, 2010

Alles waarbij je betrokken bent maar waarop je niet direct invloed kan uitoefenen en alles waarbij je betrokken bent en waarop je invloed kunt uitoefenen.

Human Being Management

J. Luft & H. Ingham, 1955

Het Johari-venster geeft zicht op waarom je doet wat je doet, hoe je communiceert en je jezelf presenteert. Hoe ziet de wereld jou en jij de wereld?

Wij denken graag met je mee!

Laat het ons weten en we nemen contact met je op!





We zijn ook altijd telefonisch bereikbaar.

 010 - 8466404

Scroll to top