Artikel

Hoe menselijk is jouw organisatie? Doe mee met ons onderzoek!

Ook benieuwd hoe jouw organisatie zich straks kan transformeren tot een menselijke organisatie? Dan doe jij natuurlijk mee met ons onderzoek!

 

Doe mee met ons onderzoek!

 

In april 2020 deden wij als een van de eerste bureaus in Nederland onderzoek naar het werkgeluk van werkend Nederland (kijk hier voor het onderzoek) en de impact van het verplicht thuiswerken. Verassend feit van het onderzoek van april 2020 is dat we een daling van een heel punt in het werkgeluk zagen ten opzichte van een drie maanden daarvoor. Nu een jaar later lezen we in recent uitgevoerde onderzoeken dat met de komst van het remote werken het werkgeluk juist gestegen is. Wat maakt dat we nu juist een stijging zien? Blijkbaar hebben we tijd nodig om te wennen aan deze nieuwe manier van werken en moeten we misschien wel opnieuw leren hoe te werken.

Geïntrigeerd en getriggerd door deze vragen zijn we een nieuw onderzoek gestart. Een onderzoek naar de menselijke organisatie in het nieuwe werken.

Je haalt meer uit mensen wanneer je hen in al hun facetten kunt zien. Mensen zijn nooit alleen werknemers, zij zijn ook ouder, kind, partner, vriend, opa of buurvrouw. Al deze rollen bepalen hoe wij ons werk ervaren en wat wij laten zien in het team of de organisatie. In ons onderzoek is de belangrijkheid van de woon-, werk-, technologische- en leefomgeving opgenomen. Als deze context meegenomen wordt, heeft dit als resultaat dat mensen zich gezien en gehoord voelen, beter presteren en de kwaliteit van het werk toeneemt. Dit noemen wij de Human Experience-benadering.

Door de coronacrisis zijn we een nieuw tijdperk qua werken ingegaan, er ontstaat hoogstwaarschijnlijk een hybride organisatievorm. Mensen gaan enkele dagen op kantoor en enkele dagen thuis werken. De rollen die zij bekleden gaan meer door elkaar lopen en de context waarin zij zich bewegen verandert. Hoe ga je daar als bestuurder of leidinggevende mee om? Hoe zorg jij dat jijzelf, jouw team of organisatie zich gehoord en gezien blijven voelen en zich kunnen ontwikkelen tot de beste versie van zichzelf? Met dit onderzoek kijken wij waar de behoeften binnen jouw team of organisatie liggen.

Wij zien een  verschuiving in hoe mensen hun werk waarderen. Waar belangrijke drijfveren voorheen veelal geld, carrière en status waren, meten we de waarde van werk vaker af tegen de lat van zingeving en maatschappelijke impact. Wie en waarom ben ik werknemer in de werkcontext, waartoe doe ik de dingen die ik doe en wat draag ik bij met mijn unieke talent aan de maatschappij?

Met het aankomende onderzoek wordt onderzocht wat de nieuwe menselijke organisatie inhoudt en betekent en hoe de manier van leidinggegeven verschilt van de traditionele (oude) organisatie. In een whitepaper verwerken wij de belangrijkste conclusies en geven wij advies over wat jij als mens kunt doen om een menselijke hybride organisatie te creëren.

 

Doe mee met ons onderzoek!

Leuk artikel? Deel en volg ons op LinkedIn, Facebook

Laten we samen iets moois
beginnen!

Heb je een vraag of wil je gewoon even sparren?
Mail naar sparren@innervida.nl
of bel ons op 010-8466404